SMS-avisering

Vid en driftstörning som påverkar dig som kund försöker vi i mån av tid avisera detta genom ett SMS-utskick. Sms-aviseringen är gratis och kan omfatta oplanerade driftstörningar, planerade driftstörningar samt annan information som berör din adress.

Hur fungerar det?

När vi får in en driftstörningar eller dylikt till vår kundservice skapar vi ett sms med information som skickas ut till de mobilnummer som finns registrerade på adresserna i det berörda området.

Sms-tjänsten fungerar som ett komplement till den avbrottsinformation vi har på vår webbplats, i vår app och på vår facebooksida.

Hur gör jag för att få den här tjänsten?

Om du har ett mobilnummer registrerat på en adress i Ronneby kommun får du automatiskt sms-avisering när informationen berör din adress.

Du som har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller äger fritidshus i kommunen kan ta del av tjänsten genom att registrera dig.

Vill du ha driftinformation rörande annan fastighet än den du bor i så kan du registrera det. Denna funktion är bra för den som äger flera fastigheter, eller för den som vill få information om driftstörningar hos t ex äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.

Hur gör jag om jag inte vill ha sms om driftstörningar?

Vill du inte ha sms-avisering avregistrerar du enkelt ditt mobilnummer på sidan Registrering/Avregistrering som du även hittar länk till i sms:en.

Hur har ni fått tag på mitt mobilnummer?

Vi samarbetar med leverantören Blue Idea som dagligen hämtar information om mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer. Tjänsten kan användas för att sprida samhällsinformation och får aldrig utnyttjas i reklamsyfte.