Artikeln publicerades 5 september 2023

Topplacering för Ronneby i Sveriges miljöbästa kommun 2023

Ronneby kommun placerar sig bland de tio bästa i kategorin "Mindre städer och tätorter".

Vi är glada att Ronneby kommun åter är finalist i Sveriges miljöbästa kommun 2023! Tack alla engagerade medarbetare och politiker som gör det möjligt.

Syftet med rankingen, som genomförs av tidningen Aktuell Hållbarhet, är att mäta kommunernas ambition och aktivitet på miljöområdet. Rankningen utgår från tre delar; en enkätdel, en genomgång av extern data samt en del kopplad till klimatdata. Det slutliga resultatet av rankningen offentliggörs den 3 oktober 2023.

Här kan du läsa mer om finalisterna i rankingen Sveriges miljöbästa kommun: Här är finalisterna i Sveriges miljöbästa kommun 2023 - Aktuell Hållbarhet (aktuellhallbarhet.se) Länk till annan webbplats.